The Clock-Work Toys/Circle Of Munich
Nagrań stanowiących medley kilku piosenek Dietera Bohlena jest całe mnóstwo. Poniżej kolejny z nich i chyba najbardziej znany. Tuż po ukazaniu się drugiej płyty Modern Talking - "Let's Talk About Love" zespół The Clock-Work Toys
postanowił wykonać 3 największe przeboje zespołu. Efekt końcowy takiego
zabiegu przyznam jest wyśmienity. Co prawda trudno porównywać
wykonania Thomasa z
jakimikolwiek innymi, ale muzycznie brzmi to bardzo dobrze. Polecam
zatem ową płytę każdemu, kto jeszcze nie posiada jej w swej kolekcji.
Ciekawostką może być fakt, iż sam tytuł oraz nazwa zespołu ewoluuje na różnych wydaniach płyty. Na okładce wydania Cruisin' Records brak jest wogóle tytułu "Medley'a" - podane są jedynie poszczególne tytuły piosenek, z kolei na wydaniu ZYX do tytułu "No 1 Hit Medley" mamy dopisek (Modern Talking-Medley), którego już na samym winylu nie uświadczymy. Na wydaniu hiszpańskim napis brzmi (Modern Talking's Medley) - zatem został dodany do tytułu apostrof i literka "s". W wersji hiszpańskiej nie ma już za to nigdzie tytułu (ani na samej okładce, ani na winylu) "No 1 Hit Medley"... Ponadto w nazwie zespołu na okładce brak jest przedrostka "The" oraz myślnika i nazwa zespołu to Clock Work Toys, zaś na samym winylu ujrzymy napis The Clock Work Toys.
Z samym zespołem The Clock-Work Toys wiąże się również kilka niejasności.
Pierwsza niejasność wiąże się z samym "Medleyem" tej grupy umieszczonym na płycie "Dieter Bohlen - Best Of Project". Jak wiemy po wytłoczeniu kilkudziesięciu egzemplarzy nakład płyty wstrzymano z racji popełnionych błędów - w tym braku zgody Thomasa Andersa i C.C.Catch na umieszczenie na niej nagrań zespołów Man-X oraz Optimal (nie będących w końcu kompozycjami Didiego). Na tym krążku pojawił się także omawiany "Medley" - The Clock-Work Toys w jakości CD. I tu powstaje niejasność...
Z jedej strony bowiem świadczyłoby to o tym, iż zespół uzyskał zgodę na wykonanie nagrań od samego Dietera i co za tym idzie nie można traktować jego wykonania jako cover wersję. Z drugiej strony może to być kolejny błąd na wspomnianej płycie - podobnie jak stało się to z umieszczeniem nagrań zespołu Optimal (w którym występowała C.C.Catch) czy Man-X (dla którego obydwa nagrania napisał Thomas Anders) a nieskomponowanych przecież przez Bohlena.
Druga niejasność wiąże się z krótką wersją tego "Medleya". Otóż na necie krąży takowa wersja - ale próżno szukać 7'' winylowej na której mogłaby się ona ukazać. Owszem sam nie przeczę, iż istnieją wersje krótkie... ale zostały użyte głównie w mixach (min. takich jak przedstawiony na tej stronie poniżej), które są dodatkowo zremixowane i z całą pewnością inne w swej muzycznej konstrukcji od nagrania które krąży jako "short version".
Trzecia i ostatnia niejasność zwiazana jest z nazwą zespołu. Otóż we Francji ukazała się 12'' z identycznym "Medleyem", zarówno pod wzgledem muzycznym, czasowym jak i wykonawczym, zaś na stronie "B" z identycznym nagraniem jak na maxisinglu wydanym pod szyldem The Clock-Work Toys. Nie mniej jednak tym razem zespół przyjął nazwę Circle Of Munich, a zamiast tytułu: "No 1 Hit Medley" użył innego - "Dance Medley". Nie wiadomo w zwiazku z tym tak naprawdę, która z nazw obowiązywała jako pierwsza, tym bardziej, iż na wydaniu francuskim nie ma roku produkcji. W moim przekonaniu zespół wydał na swój wewnętrzny rynek 12'' pod nazwą The Clock-Work Toys, zaś na rynek europejski z inną nazwą czyli Circle Of Munich - ale pewności, że tak faktycznie było nie mam żadnej. Dodatkowo winyl francuski wskazuje, iż oprócz Hansa/Hanseatic również Intersong jest publikatorem Medley'a - co nie zostało ujęte na wersji niemieckiej maxisingla, a nagranie na stronie "B" francuskiej wersji płyty jest opublikowane przez French Trade a nie przez Ala Bianca/Cruisin Sound jak ma to miejsce w przypadku The Clock-Work Toys.
I na koniec - o ile Medley - The Clock-Work Toys można zdobyć bez większego trudu, o tyle zdobycie tego samego Medley'a już jako Circle Of Munich jest najprawdziwszym wyzwaniem. (opr. Robert Latoszewski)
Music and text: Dieter Bohlen (1), Trevisani/Tricomi/Vallicelli (2).
Produced by Cruisin Records.
Producer: Ennio Manuel, Enzo Vallicelli, Romano Trevisani.
Mixed by Ennio Manuel and Romano Trevisani.
Published: Hansa/Hanseatic (1), Ala Bianca/Cruisin Sound (2).
Wydanie ZYX. (opr. Robert Latoszewski)
Ciekawostką może być fakt, iż sam tytuł oraz nazwa zespołu ewoluuje na różnych wydaniach płyty. Na okładce wydania Cruisin' Records brak jest wogóle tytułu "Medley'a" - podane są jedynie poszczególne tytuły piosenek, z kolei na wydaniu ZYX do tytułu "No 1 Hit Medley" mamy dopisek (Modern Talking-Medley), którego już na samym winylu nie uświadczymy. Na wydaniu hiszpańskim napis brzmi (Modern Talking's Medley) - zatem został dodany do tytułu apostrof i literka "s". W wersji hiszpańskiej nie ma już za to nigdzie tytułu (ani na samej okładce, ani na winylu) "No 1 Hit Medley"... Ponadto w nazwie zespołu na okładce brak jest przedrostka "The" oraz myślnika i nazwa zespołu to Clock Work Toys, zaś na samym winylu ujrzymy napis The Clock Work Toys.
Z samym zespołem The Clock-Work Toys wiąże się również kilka niejasności.
Pierwsza niejasność wiąże się z samym "Medleyem" tej grupy umieszczonym na płycie "Dieter Bohlen - Best Of Project". Jak wiemy po wytłoczeniu kilkudziesięciu egzemplarzy nakład płyty wstrzymano z racji popełnionych błędów - w tym braku zgody Thomasa Andersa i C.C.Catch na umieszczenie na niej nagrań zespołów Man-X oraz Optimal (nie będących w końcu kompozycjami Didiego). Na tym krążku pojawił się także omawiany "Medley" - The Clock-Work Toys w jakości CD. I tu powstaje niejasność...
Z jedej strony bowiem świadczyłoby to o tym, iż zespół uzyskał zgodę na wykonanie nagrań od samego Dietera i co za tym idzie nie można traktować jego wykonania jako cover wersję. Z drugiej strony może to być kolejny błąd na wspomnianej płycie - podobnie jak stało się to z umieszczeniem nagrań zespołu Optimal (w którym występowała C.C.Catch) czy Man-X (dla którego obydwa nagrania napisał Thomas Anders) a nieskomponowanych przecież przez Bohlena.
Druga niejasność wiąże się z krótką wersją tego "Medleya". Otóż na necie krąży takowa wersja - ale próżno szukać 7'' winylowej na której mogłaby się ona ukazać. Owszem sam nie przeczę, iż istnieją wersje krótkie... ale zostały użyte głównie w mixach (min. takich jak przedstawiony na tej stronie poniżej), które są dodatkowo zremixowane i z całą pewnością inne w swej muzycznej konstrukcji od nagrania które krąży jako "short version".
Trzecia i ostatnia niejasność zwiazana jest z nazwą zespołu. Otóż we Francji ukazała się 12'' z identycznym "Medleyem", zarówno pod wzgledem muzycznym, czasowym jak i wykonawczym, zaś na stronie "B" z identycznym nagraniem jak na maxisinglu wydanym pod szyldem The Clock-Work Toys. Nie mniej jednak tym razem zespół przyjął nazwę Circle Of Munich, a zamiast tytułu: "No 1 Hit Medley" użył innego - "Dance Medley". Nie wiadomo w zwiazku z tym tak naprawdę, która z nazw obowiązywała jako pierwsza, tym bardziej, iż na wydaniu francuskim nie ma roku produkcji. W moim przekonaniu zespół wydał na swój wewnętrzny rynek 12'' pod nazwą The Clock-Work Toys, zaś na rynek europejski z inną nazwą czyli Circle Of Munich - ale pewności, że tak faktycznie było nie mam żadnej. Dodatkowo winyl francuski wskazuje, iż oprócz Hansa/Hanseatic również Intersong jest publikatorem Medley'a - co nie zostało ujęte na wersji niemieckiej maxisingla, a nagranie na stronie "B" francuskiej wersji płyty jest opublikowane przez French Trade a nie przez Ala Bianca/Cruisin Sound jak ma to miejsce w przypadku The Clock-Work Toys.
I na koniec - o ile Medley - The Clock-Work Toys można zdobyć bez większego trudu, o tyle zdobycie tego samego Medley'a już jako Circle Of Munich jest najprawdziwszym wyzwaniem. (opr. Robert Latoszewski)
1. No 1 Hit Medley 6:40The Clock-Work Toys - You're My Heart, You're My Soul, You Can Win If You Want, Cheri Cheri Lady - Cruisin' Records CRN 732 - 1985
![]()
- You're My Heart, You're My Soul
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
2. Glass House 4:30
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
Music and text: Dieter Bohlen (1), Trevisani/Tricomi/Vallicelli (2).
Produced by Cruisin Records.
Producer: Ennio Manuel, Enzo Vallicelli, Romano Trevisani.
Mixed by Ennio Manuel and Romano Trevisani.
Published: Hansa/Hanseatic (1), Ala Bianca/Cruisin Sound (2).
Wydanie ZYX. (opr. Robert Latoszewski)
1. No 1 Hit Medley 6:40The Clock-Work Toys - No 1 Hit Medley (Modern Talking-Medley) - ZYX Records 5361 - 1985
![]()
- You're My Heart, You're My Soul
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
2. Glass House 4:30
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
Produced by Cruisin Records.
Mixed by Ennio Manuel and Romano Trevisani.
Published: Hansa/Hanseatic (1), Ala Bianca/Cruisin Sound (2).
Wydanie "Medley'a" z okładką zastęczą ZYX. (opr. Robert Latoszewski)
The Clock-Work Toys - No 1 Hit Medley - ZYX Records 5361 - 1985
1. No 1 Hit Medley 6:40![]()
- You're My Heart, You're My Soul
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
2. Glass House 4:30
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
Music and text: Dieter Bohlen (1), Trevisani/Tricomi/Vallicelli (2).
Produced by Cruisin Records.
Mixed by Ennio Manuel and Romano Trevisani.
Published: Hansa/Hanseatic (1), Ala Bianca/Cruisin Sound (2).
Wydanie "Medley'a" pod szyldem Circle Of Munich. (opr. Robert Latoszewski)
Circle Of Munich - Dance Medley - Karamel KAR 201 - 1985
featuring:
- You're My Heart, You're My Soul
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
2. Glass House 4:30- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
Music and text: Dieter Bohlen (1), Trevisani/Tricomi/Vallicelli (2).
Published: Hansa/Hanseatic/Intersong (1), French Trade (2).
Tym razem wydanie hiszpańskie. (opr. Robert Latoszewski)
Clock Work Toys - (Modern Talking's-Medley) - Zafiro/Serdisco OOS-837 - 1986
1. No 1 Hit Medley 6:40![]()
- You're My Heart, You're My Soul
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
2. Glass House 4:30
- You Can Win If You Want
- Cheri Cheri Lady
Music and text: Dieter Bohlen (1), Trevisani/Tricomi/Vallicelli (2).
Producido por Cruisin' Records (1,2).
Producido por Espana por Sonic S.A.
Distribuido por en Espana por Serdisco.
Deposito Legal: M. 2.401 SGAE (1), SGAE (2).
Permiso numero 7770.
(P) 1986 Serdisco.
Poniżej jedna z płyt, która zawiera wersję krótką "Medley'a"-
niestety nie taką samą jak krążąca "short version" na internecie. Na
tym krążku mamy doczynienia z remixem tego nagrania. Przyznam, iż oba
mixy, a szczególnie drugi w który
zostało wkomponowane nagranie The Clock-Work Toys
są znakomite. Sam zestaw nagrań, ich dobór i sposób
zmiksowania ze sobą wykonany jest perfekcyjne i zarówno strona "A" jak i "B" stanowi idealne kilkanaście minut do tańca. (opr. Robert Latoszewski)
LP - German Dance Music - Non Stop Dance Remix - ZYX Records 20.057 - 1986
MC - German Dance Music - Non Stop Dance Remix - ZYX Records 26.057 - 1986
Side A: (19:47)![]()
1. Timerider - Cocoon 2:07
2. The Hurricanes - Theme For The PSB, Part II 1:56
3. Grant Miller - Colder Than Ice 2:29
4. Paul Mc Douglas - Theme From Dallas 1:59
5. Timerider - Timerider 2:03
6. Tom Spencer - Blue Eyed Eddy 2:03
7. Grant Miller - Red For Love 2:15
8. Paul Mc Douglas - Horse On Fire 2:09
9. Tom Spencer - Get Love 2:46
Side B: (20:40)
1. The Clock-Work Toys - No 1 Hit Medley 3:56
2. Solid Strangers - Music In The Night 2:12
3. Roger Meno - I Find The Way 2:04
4. Solid Strangers - My Delight 2:04
5. Sunset - Since You've Gone Away 1:54
6. Martinique King Of Hearts 1:50
7. The Unknown Art - Blackmail You 1:56
8. L'Affair - Secret Eyes 2:18
9. Mick Jackson - Something To Remember You By 2:26
Written by:
Side "A": Elvine/Tess (1,2,9), A. Monn/St. Gill (3), Jerold Immel (4), Glas/Tess (5,6,8), Tess/Sabrina (7), revisani/Tricomi/Vallicelli (2).
Side "B": D. Bohlen (1), K. Stoltefuss/H. J. Werner (2), Roger Meno (3), K. Stoltefuss/H. J. Werner/L. Thorwesten (4), Chr. Zippel/U. A. Schneider (5), C.-R. Kruse/N. Martinique (6), U. Adams/Th. Duhm/K. Bopp/T. Mc Clymont (7), B. Mensen/R.-R. Maue (8), M.G. Jackson-Clark/G. Bastow (9).
Remix recording at Hurricane Studio, Munich.
Edition:
Side A: Tess/Mikulski Publ. (1), Hurricane Music (2), Jessie/Hanseatic (3), FDH (4), Hurricane Music/Mikulski (5,8), Tess/Intersong (6,9), Tess/Hanseatic (7).
Side B: Hansa/Hanseatic (1), Snap Music/Peer (2), Mikulski Publ. (3,5), Snap/Mikulski Publ. (4), Cool Cat Music (6), Zoselpubl. (7), Snap Music/FDH (8), Wintrup Music (9).
1986 Bernhard Mikulski Schallplatten-Vertriebs-GmbH.
Side "A": Elvine/Tess (1,2,9), A. Monn/St. Gill (3), Jerold Immel (4), Glas/Tess (5,6,8), Tess/Sabrina (7), revisani/Tricomi/Vallicelli (2).
Side "B": D. Bohlen (1), K. Stoltefuss/H. J. Werner (2), Roger Meno (3), K. Stoltefuss/H. J. Werner/L. Thorwesten (4), Chr. Zippel/U. A. Schneider (5), C.-R. Kruse/N. Martinique (6), U. Adams/Th. Duhm/K. Bopp/T. Mc Clymont (7), B. Mensen/R.-R. Maue (8), M.G. Jackson-Clark/G. Bastow (9).
Remix recording at Hurricane Studio, Munich.
Edition:
Side A: Tess/Mikulski Publ. (1), Hurricane Music (2), Jessie/Hanseatic (3), FDH (4), Hurricane Music/Mikulski (5,8), Tess/Intersong (6,9), Tess/Hanseatic (7).
Side B: Hansa/Hanseatic (1), Snap Music/Peer (2), Mikulski Publ. (3,5), Snap/Mikulski Publ. (4), Cool Cat Music (6), Zoselpubl. (7), Snap Music/FDH (8), Wintrup Music (9).
1986 Bernhard Mikulski Schallplatten-Vertriebs-GmbH.

Dziś 04.10.2023 |

2001 - 2012 ModernTalking.pl